Nieuws
Voor het opstellen van een geluidsbelastingkaart met CNOSSOS heeft het RIVM heeft een handreiking beschikbaar gesteld over de aanvullende databehoefte en hoe daarmee kan worden omgegaan. Deze kunt u van downloaden bij infomil.nl.
Het Rijk stelt gegevens beschikbaar aan gemeenten die een geluidsbelastingkaart maken.
De rekensoftware die nodig is voor het maken van de geluidsbelastingkaart 2022 komt in januari 2022 beschikbaar. De geluidsbelastingkaart 2022 wordt berekend met een andere rekenmethode dan die bij de vorige ronde.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW) gaat de verkeersintensiteiten van 2019 hanteren voor het peiljaar 2021. Voor een uniform landelijk beeld heeft het de voorkeur dat andere overheden die een geluidsbelastingkaart maken hierbij aansluiten.
Er is een nieuw overzicht van wegdekcorrecties gepubliceerd op de site van Kenniscentrum InfoMil. Deze horen bij het Reken- en meetvoorschrift geluid 2012. Wegdekcorrectiefactoren worden gebruikt bij het berekenen van wegverkeerslawaai. Aanleiding is de goedkeuring van geactualiseerde rapporten door het Expertisecentrum Geluid (ECG) van het RIVM.
Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (IenW), provincies en veel gemeenten zijn van start gegaan met het opstellen van een geluidsbelastingkaart. Deze verplichting komt voort uit de Europese richtlijn omgevingslawaai. InfoMil biedt ondersteuning bij deze uitvoering.
Samen met het ministerie Infrastructuur en Waterstaat organiseert Programma Aan de slag met de Omgevingswet op 2 en 29 juni 2021de BGE Gegevens Test. In deze test gaan professionals van gemeenten en omgevingsdiensten aan de slag met de basisgeluidsemissie (BGE).
Er is een nieuw overzicht van wegdekcorrecties gepubliceerd op de site van Kenniscentrum InfoMil. Deze horen bij het Reken- en meetvoorschrift geluid 2012. Wegdekcorrectiefactoren worden gebruikt bij het berekenen van wegverkeerslawaai. Aanleiding is de goedkeuring van een rapport door het Expertisecentrum Geluid (ECG) van het RIVM.
Er is een nieuw overzicht van wegdekcorrecties gepubliceerd op de site van Kenniscentrum InfoMil. Deze horen bij het Reken- en meetvoorschrift geluid 2012. Wegdekcorrectiefactoren worden gebruikt bij het berekenen van wegverkeerslawaai. Aanleiding is de goedkeuring van een rapport door het Expertisecentrum Geluid (ECG) van het RIVM.
De website aandeslagmetdeomgevingswet.nl is flink uitgebreid bij het thema Geluid. Wij leggen daar nu ook de instructieregels over activiteiten in het omgevingsplan uit. Ook is er informatie over geluid in de bruidsschat.
Op 14 oktober 2019 stuurde staatssecretaris Stientje van Veldhoven het ontwerp Aanvullingsbesluit geluid Omgevingswet naar de Tweede Kamer. Het Aanvullingsbesluit wijzigt vooral het Besluit kwaliteit leefomgeving.
Er is een nieuw overzicht van wegdekcorrecties gepubliceerd op de site van Kenniscentrum InfoMil. Deze horen bij het Reken- en meetvoorschrift geluid 2012. Wegdekcorrectiefactoren worden gebruikt bij het berekenen van wegverkeerslawaai. Aanleiding is de goedkeuring van een rapport door het Expertisecentrum Geluid (ECG) van het RIVM.
Er is een nieuw overzicht van wegdekcorrecties gepubliceerd op de site van Kenniscentrum InfoMil. Deze horen bij het Reken- en meetvoorschrift geluid 2012. Wegdekcorrectiefactoren worden gebruikt bij het berekenen van wegverkeerslawaai. Aanleiding is de goedkeuring van twee rapporten door het Expertisecentrum Geluid (ECG) van het RIVM.
Er is een nieuw overzicht van wegdekcorrecties gepubliceerd op de site van Kenniscentrum InfoMil. Deze horen bij het Reken- en meetvoorschrift geluid 2012. Wegdekcorrectiefactoren worden gebruikt bij het berekenen van wegverkeerslawaai. Aanleiding is de goedkeuring van een herziening van een rapport door het Expertisecentrum Geluid (ECG) van het RIVM.
Van 25 februari tot en met 8 april 2019 is het Aanvullingsbesluit geluid Omgevingswet in consultatie. Iedereen die dat wil kan tot en met 8 april reageren op het Aanvullingbesluit.