Hoe kan ik als bevoegd gezag inzage blijven houden in mijn meldingen als een andere organisatie onze meldingen verwerkt?
Vraag
Kan ik als bevoegd gezag inzage blijven houden in mijn meldingen als een andere organisatie onze meldingen verwerkt?
Antwoord
Vanaf de nieuwe release van juli 2019 is het mogelijk voor u als bevoegd gezag om inzage te houden in de meldingen op het moment dat een andere organisatie uw meldingen verwerkt. In de AIM-Admin wordt de organisatie die uw meldingen verwerkt de "deelnemer" genoemd. De deelnemer kan ervoor zorgen dat u als bevoegd gezag inzage blijft houden in uw meldingen.
Let op: alleen de deelnemer kan u inzage geven in uw meldingen, u kunt dit niet als bevoegd gezag zelf regelen.
De deelnemer kan een account aanmaken voor het bevoegde gezag van het type "Lezer bevoegd gezag". Met dit type account is het alleen mogelijk om de meldingen in te zien, u kunt als bevoegd gezag dan niet de status van een melding veranderen of een ontvangstbevestiging sturen, alleen de deelnemer heeft hier rechten toe. Daarnaast kunt u de meldingen downloaden om deze te kunnen archiveren. Het bevoegd gezag krijgt geen bericht als er een nieuwe melding is ingediend. Meer informatie over het aanmaken van dit account lees u in de handleiding in de AIM-Admin.
Wilt u als bevoegd gezag een deelnemer instellen die namens uw organisatie de AIM-meldingen verwerkt?
Neem contact op met de helpdesk AIM via het helpdeskformulier.